duminică, 29 noiembrie 2015

O ÎNTÂLNIRE MEMORABILĂ

                             Motto: ,,A călători este, pentru cei tineri,  o parte a educaţiei,
                                                 pentru cei mai vârstnici e o parte a experienţei.” Francis Bacon
               O să încep cu o mărturisire dragă inimii mele. Munca  de bibliotecar este o continuare fericită  a profesiei  mele,  practicată  cu pasiune, cu dăruire , cu iubire, cu bucurii şi satisfactii bogate, mulţi, foarte mulţi ani: cea de profesoară.
                    Ca bibliotecar, o meserie  nobilă, solicitantă şi plină de surprize zilnice, am noi mulţumiri şi bucurii: copii minunaţi, inteligenţi,  maturi,  avizi de lectură, politicoşi, inimoşi;  dar şi noi colegi,  bibliotecari minunaţi,  profesonişti; prieteni de pretutindeni şi întâlniri  cu oameni speciali, a căror amintire  este  adânc gravată  în sufletul meu.
                      O asemenea întâlnire  fericită, am avut-o la finele lunii octombrie, 2015  cu un cuplu deosebit, din FRANŢA: ANNE LABBE, scriitoare şi OSWALT HOEPFNER, profesor de biologie dar şi autor de cărţi tehnice. Doi pensionari temerari,  iubitori de călătorii  şi,  nu cu cele mai moderne mijloace, ci, cu unul special; o rulotă trasă de doi cai superbi: OCENOS şi NOE, însoţiţi de credinciosul lor ALTAI,  un câine frumos,  blând şi prietenos. Au  campat, pentru două zile, în Bratca, lângă apa Crişului, trezind mirarea dar şi admiraţia localnicilor şi, în special a tinerilor  şi a prichindeilor, cei mai fini  observatori.

                   În cele două zile au fost oaspeţii mei, prietenii mei,  pentru că aşa am simţit că ne cunoaştem de mult timp. Plecaţi din Franţa de un an, au străbătut câteva ţări,  înfruntând rigorile anotimpurilor, mergând pe drumuri  ocolitoare  sau pe  şoselele aglomerate. În România sunt de câteva luni şi vor mai rămâne câteva. ANNE LABBE e o scriitoare foarte cunoscută în Franţa, figurând şi în manualele şcolare cu romanele ei: ,,La Tache Verte”, ,,Cheval Soleil”,  ,,Sortileges-au Pays des Milles Etangs”,  ,,Contes et Legendes du Pays des Milles Etangs”. Fiecare loc unde poposesc îl imortalizează pe foile  imaculate ale blocului de desen cu  crochiuri  foarte sugestive. Cu siguranţă că, Anne va scrie o poveste frumoasă despre  aventura lor, cu rulota specială, prin România,  penru că aici au zăbovit cel mai mult. Dacă, cineva, doreşte să-i cunoască opera accesaţi:   www.tete-de-mulet.org.uk

















Un comentariu:

  1. Mi-au placut foarte mult desenele musafirilor tai din Franta.Sunt deosebite si originale asa cum sunt si ei si modul lor de viata.Ma bucur ca au poposit si in comuna noastra,in biblioteca noastra si ca au cunoscut oamenii nostri frumosi ( de ex Lumi) cu care au avut ce sa discute.Vive la France ,Vive la Roumanie.(ANI)

    RăspundețiȘtergere